lördag 12 maj 2007

Besvikelse

Hur länge ska jag stå och stampa på den här vikten? Förra veckan var jag nere på "sjuttiotre och någonting" och nu är jag tillbaka på "sjuttiofyra och någonting". Vilken besvikelse!

Jag vet att jag inte ska hänga upp mig på det, jag vet att det beror på toalettbesök, om jag har haft mer salt i maten och binder vätska, om jag har mens, om jag är stressad och annat liknande - ändå blir besvikelsen stor när vågen säger att jag har gått upp ett kilo.

Sug på den! Ett kilo plus!

Fast jag ger inte upp. Det är segt och igår var jag sugen på Dumlekolor, sega saker med choklad. Hade någon gett mig en påse hade jag inte tvekat utan ätit upp allihop.

Fast nu är det en ny dag och jag har tagit min morgonpromenad och ska strax ge mig ut på en cykeltur i solen.

Inga kommentarer: